
sdružení občanů Kolovrat a Lipan
VRT - úsek Praha - Brno
25.05.2014 10:42- nejsilnější vnitrostátní relace
- obdoba D 1 (+ D 47) = VRT 1 + VRT 47
- souběh vnitrostátní a mezinárodní dopravy
- řeší problém nedostatečné kapacity na stávající infrastruktuře
- probíhají jednání s DE, AT, PL, SK a HU
- zpracováno alternativní vedení některých tras – cíl: maximalizace přínosů i pro nákladní, příměstskou a ostatní dálkovou dopravu
- zpracován provozní koncept – zasazení VRT do systému taktové dopravy
- prověření ekonomiky projektu VRT v ČR včetně aktualizace přepravních proudů
Předpokládané etapy výstavby
1.etapa
-
výjezdy VRT z městských aglomerací Prahy, Brna, Ostravy, jinak konvenční železnice
-
přeshraniční úseky ČR – Bavorsko, ČR – Sasko a ČR – Polsko
2. etapa
-
páteřní VRT v ČR pro významná spojení (Praha – regiony do 3 hodin)
-
vozidla pro rychlost 200 km/h a více
3.etapa
-
ČR plnohodnotnou součástí celoevropského systému VRT, který zabezpečuje energeticky i environmentálně šetrnou a udržitelnou mobilitu občanů EU v širší Evropě a Euroasijském prostoru
Podrobný zákres
—————